Moje výtvory

Recenze: Dobrá znamení

12.07.2014 17:05

Autor: Terry Pratchett, Neil Gaiman

Hrdina: Crowly, Azafariel, ADAM, Čtyři jezdci, …

Žánr: fantasy

Anotace: Děti, zahrávat se s Armagedonem může být nebezpečné! Nezkoušejte to ve vlastním bytě! Nastal čas zrození nového Satana. Jenom rozpoznat, který z těch dvou roztomilých novorozených chlapečků to je. (databazeknih.cz)

Prattchett a Gaiman – záruka úspěchu. Alespoň to jsem si říkala, když jsem otvírala první stránky jejich knihy Dobrá znamení. Od obou autorů jsem četla už jiné knihy a všechny se mi více či méně líbily. A možná právě díky vysokému očekávání jsem byla zklamaná.

Po krátkém úvodním ději, ať už teď myslím anotaci nebo vytvoření světa v prologu, jsem byla natěšená jako dítě o Vánocích, jenže…já nevím, nebylo to ono. Některé postavy se mi líbily více, jiné méně, časté odbíhání od hlavního děje, miliony odboček a polemizování dětí nad světem…pro někoho to jistě mělo kouzlo a zpětně si říkám, že to mělo něco do sebe, ale když jsem to četla, nepřišlo mi to nijak závratný.

Samozřejmě se nezapře humor Prattcheta, ale ani Gaimana a nemůžu tvrdit, že bych se ani jednou neusmála, ale nestačilo to. Tady musím vyzdvihnout hlavně Crowlyho a Azafariela, kteří byli úžasní a kdyby tam nebyli, ani jsem to nedočetla. Stačila by mi kniha jen o nich a byla bych spokojená. Jinak místy mi to připadalo vleklé, jindy úplně mimo mísu a konec…ano byl zajímavý, ale nebyl tam pro mě žádný wow efekt.

Nemůžu říct, „byla to nejhorší kniha, co jsem kdy četla,“ ale rozhodně nebyla nejlepší. Možná tam chyběla samotná Zeměplocha, možná se třískali dva úžasní autoři, možná jen nejsem schopná to úplně docenit. Nevím, kde se stala chyba, protože vysoké hodnocení na serverech mluví o tom, že se to spíše líbí, než nelíbí. Asi jsem výjimka. Škoda. Tolik jsem se těšila…